Wersja FR to sportowa odmiana jednego z najpopularniejszych modeli hiszpańskiej marki. Ta opcja SUV-a została stworzona przede wszystkim dla tych kierowców, którzy cenią sobie swego rodzaju wyjątkowe połączenie doświadczeń wynikających z idealnego (w mniemaniu większości) prowadzenia pojazdu oraz perfekcyjnej funkcjonalności. Skąd niebywała popularność tejże wersji, a także – czym wyróżnia się na tle swoich odpowiedników?
Warto zacząć od kwestii silnika – SEAT wyposażył bowiem ten model w najwyższej jakości opcje: dwulitrową jednostkę benzynową TSI, a także dwulitrowy silnik dieslowy TDI – zarówno jedna, jak i druga z nich zapewniają moc nawet 190 koni mechanicznych. Sportowa wersja modelu Tarraco występuje także z napędem na cztery koła (jednym z niezwykle popularnych ostatnimi czasy rozwiązań, które to zapewnia zarówno bezpieczną, jak i komfortową jazdę), jak również z automatyczną skrzynią biegów DSG (z angielskiego Direct Shift Gear, opcją posiadającą dwa sprzęgła).
Gdy w grę wchodzą różnego rodzaju systemy wspomagające kierowcę (stanowiące, podążając ostatnimi trendami motoryzacji, jedne z najważniejszych elementów wyposażenia pojazdu), Tarraco FR poszczycić się może całym ich szeregiem, między innymi zaś:
* pakietem wspomagania jazdy – składają się nań: asystent pasa ruchu (pozwalający na bezpieczną jazdę bez ryzyka „zjechania” na przeciwległy tor), tak zwany Front Assist, czyli system kontroli odstępu od obiektów znajdujących się przed pojazdem, a także system powiadamiana ratunkowego (wariant ten jest w stanie zawiadomić odpowiednie służby w momencie wykrycia potencjalnie niebezpiecznej sytuacji drogowej),
* pakietem Comfort Assistant – opcja ta umożliwia, podążając za nazwą, niezwykle wygodne podróżowanie autem, dotyczy zaś między innymi: asystenta świateł drogowych, aktywnego tempomatu, systemu ochrony pasażerów (także podczas dachowania auta) oraz systemu monitorowania tak zwanego martwego pola (które to jest jedną z najczęstszych przyczyn wypadków),
* czterema (lub też sześcioma – w zależności od dostępnej wersji wyposażeniowej) różnymi profilami jazdy – umożliwiającymi między innymi zmianę sposobu reakcji silnika w trakcie jazdy, a także wspomagającymi kierownicę oraz wspomnianą już skrzynię DSG,
* asystentami zjazdu ze wzniesienia (oraz wjazdu na takowe) oraz tylnymi czujnikami parkowania oraz kamerami cofania.
Prócz wymienionych sportowa wersja modelu charakteryzuje się także różnymi rozwiązaniami dotyczącymi bezpieczeństwa – zarówno kierującego pojazdem, jak i pasażerów. Tym samym warto wskazać:
* elektromechaniczny hamulec postojowy,
* aż siedem poduszek powietrznych (dwie przednie, dwie boczne, dwie tak zwane kurtyny powietrzne, jak również poduszkę kolanową kierowcy),
* system, który przypomina kierującemu o konieczności zapięcia pasów,
* automatyczny hamulec powypadkowy, który to ogranicza ryzyko wystąpienia kolejnych kolizji,
* system rozpoznawania zmęczenia (opcja zaprojektowana w sposób, który pozwala rozpoznać sposób jazdy wskazujący na potencjalnie zbliżające się niebezpieczeństwo).
Wyjątkowo istotnym elementem podróżowania jakimkolwiek autem jest także komfort. I w tym przypadku SEAT zadbał o zastosowanie odpowiednich rozwiązań, to jest:
* automatycznej i trzysferowej klimatyzacji,
* wirtualnego kokpitu,
* pakietu praktycznego, na który składają się czujniki deszczu i zmierzchu, a także funkcja opóźnionego wyłączania świateł,
* elektrycznie sterowanych szyby, jak również lusterek,
* szeregu pakietów dotyczących szybszego dostępu do podstawowych funkcji auta.
Możliwe jest również skorzystanie z dodatkowych opcji, które zagwarantowali producenci modelu, w tym:
* dotyczący bezpieczeństwa – alarm z funkcją SAFE,
* wpływające na komfort – ogrzewanie postojowe,
* tyczący się tak zwanych multimediów – Navi System Plus, obejmujący nawigację satelitarną z mapami całej Europy, a ponadto funkcję dynamicznej nawigacji, a także opcję przeglądania zdjęć i wideo, jak również dysk twardy (dzięki któremu możliwe jest przechowywanie plików) oraz aż osiem głośników,
* charakterystyczne dla nadwozia – relingami dachowymi w kolorze chromu, panoramicznym dachem, który to otwierany jest elektrycznie oraz preinstalacją do montażu haka holowniczego.
Wzrok wszystkich, którzy widzą ten z modeli SEAT-a po raz pierwszy przyciągną między innym dużo szersze nadkola, jak również bardziej „sportowy” tylny spojler auta. Charakterystyczne są także felgi, w które wyposażono pojazd (standardowo w opcji 19-calowej, z możliwością wymiany na większe). Uwagę zwracają również niezwykle wyraziste szczegóły, za które uznawane są w głównej mierze listwy – obecne w progach drzwi – jak i specjalnie stworzona osłona chłodnicy, dopasowana kolorystyką do całości. Dynamizmu autu dodaje też poprowadzona przez całą szerokość linia świateł.